sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Välähdyksen omainen

Lumihiutaleita hiljalleen sataa, mutta en näe, maahan lumivalkoiseenko. Onhan näkymä vastapäätä se kuuluisa kuudennen kerroksen tiiliseinä. Niistä WC -seinän kaakeliamuistuttavista laatoista tuli tämän talon käyntikortti rikkaitten sijoittajien kohteena harvemmin kotina. Kaksi kolmiota katossa ei tiedä hyvää fengshuin mukaan. Ilmanvaihtoputki töröttää pystyssä nenästä valuvine jääpuikkoineen sikainfluensassa. 
Eikö ottanut rokotetta, kun sairastui ja tuotti minulle narkolepsian? Minulle se on seurausta uupumuksesta, josta ei toivuta ehkä koskaan. Olen ollut katkolla rehabilaisten kanssa. Kukaan heistä ei raitistunut enkä minä retkahtanut juoppouteen. Se on lääkärin määräys lääkken vaikutuksesta. Tiedän sen edellisestä kerrasta ehdoton ei prosenttiliuoksille. Glöginä lasten kanssa Marlin mehua, jonka minä lämmitän. Alkaa henkiset taistelut.

Lisään tähän tekstiin kaikilla kielillä joulun jälkeen.
- Kiiruhda hitaasti, sillä jokainen askel on kohti kuoloas. Kenelle sukupuuttoon kuolemista, kenelle luonnollista, kenelle aiheutettu rikollisesti, kenelle hoitovirheen seurausta. 
Joulun sanoma kertoo toista.
"Syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti