maanantai 20. joulukuuta 2010

Viran omainen - kak tuskin kukkii

Äidinkielen kuulemisen puute aiheuttaa kaikenlaista sanojen pätkimistä. Ei ole enää sukulaisuussuhteita, siitä pitävät lakinikkarit huolen. Veli ei ole enää veli enkä minä sisko. Olen vain valtakirjalla veljeni Kela-tietojen välittäjä. Jos vielä valtakirjan vaatijat eivät tiedä, miltä minusta tuntuu, kehoitan katsomaan "Mitä olin ennen syntymää" loispistiäisenä. Minä olen se pistetty. Huolehdin sijoittajien vaatimukset viimeiseen latiin asti. Kun rahat loppuvat, sitten seuraa joukkoraiskaus. Näin se loispistiäinen toteuttaa luonnolta saamaansa tehtävää. 
- Sillä luonto se on, mikä tikanpojan puuhun vetää.

Mikä olet ihminen, että näin häntä muistat?
Kuuluisia tehtäviä maanäideiltä. 

Sylvi Kekkonen: - Pieni on se äidinrakkauden piiri, johon mahtuvat vain omat lapset.

Tellervo Koivisto presidentin rouvanpäivistä: - En ainakaan parsi sukkia. Masentui, josta kirjoitti kirjan muille masentuneille vertaistueksi.

Eeva Ahtisaari: - Presidentille alkoi fitness- ja fattfreeaika ja jatkuu presidentin ruokahaluna syöttää koko Suomi-neito houkuttelemalla ottaamaan Nato-askel. Pian, vitkuttelematta, epäröimättä. Vallanhalu kasvaa syödessä.

Seuraava valinta tapahtui puolisoiden kautta, saimmehan naispresidentin. Kumpi ompi parempi kansan mielestä? Ove-äijä vai naapurin setä? Saatiin prinssipuoliso parisuhteen rekisterömisen kautta. Tohtoreista on kokemusta, että vielä kestää jäljellä olevan virkakauden kunniakkaasti.

Seuraava puoliso onkin suuri kysymysmerkki vielä tänä jouluna. Kaikkea sitä huhutaan joulun syntymäpäiväsankarista 2000 vuoden takaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti